Rabarber och en ny säng

(null)

Älskar rabarberkaka.

Skär upp lagom mycket rabarber och lägg i en ugnssäker form.

Vispa 2 ägg med 3dl socker.
Tillsätt 100g smält smör, 3dl mjöl+0.5msk bakpulver.
Vispa! 
Lägg smeten över rabarberna, bred ut ett jämt lager.
185 grader, 50 min.
Klar!

Mums.
Årets första är det, gjort på rabarber från vår trädgård.
Att bo i hus är det bästa, tycker jag iallafall.
Att vara ledig en torsdag är kanske också det bästa, ångrar lite att jag inte tog ledigt imorgon också men jag slutar 14 så det känns okej trots allt.
Idag har vi hängt på Ikea hela fm.
Maja har fått en ny säng bland annat. Vi valde modellen Nordli, en 90 cm bred säng med förvaring under.
Den kommer bli toppenbra i Majas rum.
Vädret är ändå inte så bra där vi bor så en fm på just Ikea passade bra idag för det är kallt ute. Jättekallt.
I tisdags på väg till jobbet frös jag så mycket att jag fick sätta på full värme i bilen.
I slutet av maj.
Tänk att det var högsommarvärme den här tiden förra året.

Nu ska vi bege oss till ett par vänner som köpt hus i närheten av oss.
De vet inte att vi kommer dock, jag tänkte ta med Maja och Johan på en spontan cykeltur dit och kika om de är där.
Tänkte stanna på Ica o köpa fika och sen cykla vidare för att titta hur de går för dom, de har nämligen rivit ur hela huset och renoverar för fullt.
Jag har redan varit där och tjuvkikat och det är sååå fint och det kommer bli superbra när de är färdiga sen.
Lycka är att de flyttar närmare oss för då blir det lättare att umgås massor, skönt att de flyttar in lagom till sommaren också för jag ser framför mig att det kommer bli många grillkvällar både hemma hos oss och hemma hos dom i deras fina hus.
Kul att ha något att se fram emot, mer än att de flyttar hit 💛






Allmänt | |
Upp