Lägenhet eller villa?


(null)

(null)

(null)

(null)

Ibland blir jag så jädrans sugen på att sälja huset, köpa en lägenhet vid vattnet och skaffa båt.
Tänk.....
Inget målade, inget byta panel på huset.
Inget slita loss den gamla panelen, såga, sätta dit ny, såga fel, såga om, bli lite osams...
Sen grundmåla, måla. Bli lite oense igen.
Det börjat regna, det blir föööööör varmt....
Man fortsätter sen, vart e spikpistolen?
Slut på batteri....
Man tror man dör....
Man blir lite osams igen, semestern går åt.....
Nu har vi inte bytt panel eller ens målat huset men det ligger liksom över oss, det behövs och jag vet att det kommer bli exakt sådär....
Gnälligt och tjurigt alltså för inget går någonsin smidigt när man tar sig an och renoverar ett gammalt snett hus.
Inte för oss iallafall, hittills... 
Vi har bott här i femton år, vi har bytt panel på några ställen. Målat huset har vi ocksp gjort men det är dags igen.

Tänk er en nybyggd lägenhet.
Ingen trädgård som behöver omsorg, inga rabatter som växer sig fula för att ingen orkar ta hand om växterna som faktiskt är planterade där.
I en lägenhet finns inget att hålla efter liksom.
Meeeen, så kommer dessa underbara fina dagar där jag vaknar, öppnar dörren ut till poolen, slänger mig i en solstol och bara ligger   där.
Jag slumrar, badar, latar mig och blir hungrig.
Köket ligger bara några steg från poolen och jag kan lätt laga mat, äta och sen ta tio steg ut igen. Tio ynka steg ut till poolen.

Ne, vi bor nog kvar.
Detta är vårt paradis.

Jag har planerat lite nya växter borta vid förrådet och satt i fin belysning i vår planering på framsidan.
Bra blev det.
Jag la även dit en fiberduk och på fiberduken massor av bark så jag ska slippa ligga där och dra upp massor av ogräs i tid och otid.
Fint blev det. Jättefint!
Faktum är att det blev så fint att alla tankar på en lägenhet faktiskt försvann, helt.

Vårt hem.
Och, som jag faktiskt älskar det här huset trots att jag ibland blir sjukt less på trädgård, snöskottning, panelbyte, målning mm, mm, mm, mm.
Ni som vet vet, ni som bor i hus alltså :)


Hemma hos oss | villa #sextiotalshus #renovera #renovering #pool #poolhus #uterum #altan #familjeliv #sommar | |
#1 - - Fia :

Känner igen mig 😆

Upp