Helsingborg

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sveriges kanske finaste stad.
Då har jag varit på många ställen i Sverige för när jag var liten var det husvagnssemester som gällde och vi åkte till nya städer och stränder varje år.
Men Helsingborg.
Att stranden i princip ligger i city.
Gångavstånden.
Närheten. Sanden på stranden.
Jag älskar Helsingborg och skulle lätt kunna tänka mig att bo där.

Risto är med och vi bor inte i husvagn.
Jag älskade det som barn men med åren och när jag själv fick barn har jag blivit alldeles för bekväm.
Vi bor på hotell, ett hotell där även hundar är välkomna.
Jag kan dock tänka tillbaka och ångra att jag aldrig tagit med barnen på husvagnssemester någon gång för jag kommer ihåg hur mysigt jag själv tyckte det var.
Hela familjen vaknade samtidigt, gick upp och åt frukost i förtältet.
På kvällarna somnade jag o min syster till mamma o pappas prat..

Men, hotell är det som gäller för vår del.
Och barnen älskar det också, de vet inget annat och har inget att jämföra med. Det är väl förmodligen därför.
Vi semestrar iallafall och ger barnen fina sommarminnen, hotell eller husvagn får kvitta :)










Allmänt | |
Upp